Apartman yöneticilerinin yetkileri nelerdir?
Apartman yöneticisinin görevleri: Genel kurul toplantılarını düzenlemek: Apartman yöneticisi yılda en az bir kez genel kurul toplantısını düzenlemek zorundadır. … Ücretleri toplamak ve yönetmek: … Bakım ve onarımları düzenlemek: … Güvenlik ve temizlik hizmetlerini sağlamak: … Resmi işlemleri ve belgeleri yönetmek:
Apartman yöneticisi maaş alır mı?
Özetle; Kat mülkiyeti sahiplerinin aklındaki sorulardan biri de kat mülkiyeti yöneticisinin maaş alıp almadığıdır. Kat mülkiyeti yöneticileri maaş değil ücret alırlar. Kat mülkiyeti ve mülk yönetim ücretleri zorunlu olmasa da kat mülkiyeti derneği tarafından belirlenir.
Apartman yöneticisi hangi giderlere katılmaz?
Site yönetimi hakkında çıkan söylentiler nedeniyle site yöneticisinin herhangi bir ücret ödemediğine dair bir inanış vardır. Ancak bu yanlış bir bilgidir çünkü yöneticiler normal işletme giderleri olarak kabul edilen elektrik, su, yakıt ve asansör giderlerine katkıda bulunmamaktadır.
Apartman yöneticisi toplantı yapmadan karar alabilir mi?
Emlak yöneticisi hiçbir karar alamaz. Emlak yöneticisi, ev sahipleri derneği adına ve yalnızca derneğin verdiği yetkiler kapsamında hareket edebileceğini unutmamalıdır.
Bina yöneticisi ne kadar ücret alır?
Verilere göre bir bina yöneticisinin aylık ortalama maaşı 18.400 TL. Bina yöneticisinin 2024’te asgari maaşı 17.100 TL, azami maaşı ise 24.000 TL olacak. Önceki yıllara bakıldığında bina yöneticisinin 2023 Temmuz ayında ortalama 13.000 TL kazanması bekleniyor.
Apartman yöneticisi kim denetler?
Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu görevindeki davranışlarını sürekli olarak denetler ve haklı bir sebep varsa onu her zaman değiştirebilir.
Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?
Kat maliklerinin gelir-gider hesaplarını göstermeleri konusunda net bir yasal zorunluluk bulunmamaktadır.
Apartman yöneticisi en fazla kaç yıl için seçilir?
Yönetici, kat maliklerinin çoğunluğu (sayı ve alan bakımından) tarafından bir yıllık süre için seçilir. Mevcut yönetici yeniden seçilebilir. Toplu yapılarda, yönetim planında aksi belirtilmediği takdirde yöneticinin görev süresi iki yıldır.
Apartman yönetiminde kimler aidat ödemez?
Kat malikleri kurulu, kat malikleri arasından atanacak yöneticinin normal yönetim giderlerine katılıp katılmayacağını ve ne ölçüde katılacağını kararlaştırır. Bu durumda, karar alınmadığı takdirde, yöneticinin yönetim dönemi için normal yönetim giderlerinin yarısı oranında katılması şartı aranmaz.
Kimse yönetici olmak istemezse ne olur?
Apartman yöneticisi rolünü üstlenmek isteyen kimse yoksa, yönetici zemin kat malikleri arasından atanır. Bunu yapmak isteyen kimse yoksa, dışarıdan bir yönetici atanır. Sulh hakimi tarafından atanan bina yöneticisi, atanmasından itibaren altı ay geçtikten sonra ancak apartman malikleri toplantısıyla değiştirilebilir.
Apartman bakım onarım giderlerini kim öder?
Kat malikleri, aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça, ortak kullanılan yerlerin bakım, onarım, onarım ve tamir giderlerine veya yönetici maaşı gibi diğer giderlere, kat mülkiyetindeki payları oranında katılmakla yükümlüdürler.
Yönetici aidattan muaf mı?
Ücretleri ödeme konusunda mülk yöneticisi için de diğer mülk sahipleriyle aynı yükümlülükler geçerlidir. Bu, mülk yöneticisinin tıpkı diğer mülk sahipleri gibi ücretleri ödemekle yükümlü olduğu anlamına gelir. Ancak, mülk yöneticisi bu görev için ücret alırsa, ücretleri ödeme yükümlülüğünden muaf tutulabilir.
Bina yöneticisinin yetkileri nelerdir?
Kat malikleri tarafından kendisine verilen yetkiye sahip olan kat yöneticisi; yapı sorunlarına çözüm geliştirmek, yapının temel sorunları hakkında kararlar almak, giderleri kayıt altına almak ve belgelemekle görevli kişileri ifade eder.
Apartman kararları kaç kişi ile alınır?
“Kısaltma, sayısal ve alansal çoğunluk anlamına gelir ve bir binadaki toplam daire ve iş yeri sayısının yarısından fazlasını ifade eder. Başka bir deyişle: toplantının başında katılımcıların yarısından fazlası hazır bulunur ve kararlar çoğunlukla alınır.” Örneğin, 20 daireli bir apartman binasında, toplantıda en az 11 kat maliki bulunmalıdır.
Yönetim planı kaç oyla kabul edilir?
Yönetim planının tüm veya bireysel hükümleri her zaman değiştirilebilir. Ancak, bu yönetim planını değiştirmek için kat maliklerinin 4/5 çoğunluğu gereklidir. Yönetim planı ve değişiklikleri, tüm kat malikleri, tam ve kısmi yasal halefleri ve yöneticiler ve denetçiler için bağlayıcıdır.
Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?
Kat maliklerinin gelir-gider hesaplarını göstermeleri konusunda net bir yasal zorunluluk bulunmamaktadır.
Site yöneticisi denetçiyi görevden alabilir mi?
Denetçiler, olağan genel kurulda yönetici müdürlerle birlikte seçilir ve görevleri, bir sonraki genel kurulda yönetici müdürlerin ve denetçilerin görevden alınmasıyla sona erer. Kat mülkiyeti sahipleri kurulu, haklı sebeplerle yöneticileri ve denetçileri her zaman değiştirebilir.
Apartman yöneticisi toplantı yapmadan aidat artırabilir mi?
Ek ücretler belirlenirse, buna göre tahsil edilir. Buna karşılık gelen bir karar alınmazsa, yönetici müdür kendi inisiyatifiyle üyelik ücretini artıramaz. Bir artışa karar verilirse, bu karar herkes için bağlayıcıdır. Bir diğer çözüm ise yöneticiye, maliklerin konseyinde yetkiler vermektir.
Apartman yöneticisi bilgi vermek zorunda mı?
Kimlik Bildirimi Kanunu’nun 11. maddesine göre, gayriresmîliği önlemede en büyük sorumluluk site yöneticilerine ve kapıcılara aittir. Aynı şekilde, kat maliki de yöneticiye yardımcı olma ve ona gerekli bilgileri sağlama konusunda yasal bir yükümlülüğe sahiptir.